Prowadzenie fanpage – co to właściwie nam daje?

Prowadzenie fanpage – co to właściwie nam daje?

Facebook w dzisiejszych czasach stał się głównym kanałem komunikacji między ludźmi. Już ponad 20 milionów użytkowników w Polsce posiada konto na tym portalu, a każdy z nich odwiedza go kilkanaście razy dziennie. Początkowo Facebook był wirtualnym miejscem spotkań, formą wyrażania ekspresji, odczuć i pokazania swojego życia za pomocą zdjęć, filmów, postów itp. Jednak najważniejszym aspektem jest jego dostępność i szybkość w przekazie informacji.

Profil na Facebooku może założyć każdy, kto ukończył 16 lat. Założenie konta jest całkowicie darmowe i pozwala na gromadzenie swoich znajomych, z którymi można utrzymywać stały, wirtualny kontakt.

Z czasem Facebook rozwinął się do tego stopnia, że stał się idealnym miejscem do promocji własnej działalności. Firmy chcące zdobyć większą rzeszę klientów coraz częściej wybierają taką formę reklamy, która jest nie tylko skuteczna, ale także w szybkim tempie dociera do dużej grupy odbiorców.

Stworzenie fanpage to dopiero początek drogi. Podstawą do osiągnięcia sukcesu jest systematyczne i umiejętne prowadzenie fanpage. Regularne dodawanie postów i informacji pozwoli wypromować dany produkt, a ich udostępnienia przyciągną kolejnych obserwatorów strony. Dodatkowo użytkownicy portalu mają możliwość wymiany opinii i komentarzy, co wpływa na interakcję między nimi.

Jako osoba prowadząca fanpage możesz zareklamować własną stronę internetową, przekierowując użytkowników Facebooka bezpośrednio do swojej witryny internetowej. Masz też możliwość decydowania, w jakich dniach i godzinach Twoje reklamy będą się wyświetlać. Możesz również określać ich cel, a także ustalić grupy odbiorców ze względu na miejsce zamieszkania, wiek, płeć, zainteresowanie, aktywność, status związku, wykształcenie, status zawodowy czy polubienia strony.

Reklama na fanpage to także różne opcje rozliczania się za reklamę (modele CPC, CPM, OPCM, CPA). Prowadzenie fanpage na Facebooku umożliwi Ci nawiązanie nowych kontaktów. Dzięki temu stworzysz własną bazę aktualnych i potencjalnych klientów. Co najważniejsze, jest to narzędzie dostępne bezpłatnie, a koszt dotarcia do grupy docelowej jest niski.

Fanpage firm są również wyświetlane w wyszukiwarce Google, co daje jeszcze większą szansę na pozyskanie klientów zainteresowanych Twoją ofertą. Dla przyciągnięcia większej uwagi, co jakiś czas zaleca się organizowanie wydarzeń i konkursów. Dzięki temu fani mogą się bardziej zaangażować w życie domeny internetowej, co wzbudzi ich ciekawość i sprawi, że będą skłonni częściej tam zaglądać. Jako moderator fanpage możesz samodzielnie dobierać partnerów na Facebooku, z którymi chcesz nawiązać współpracę. Im więcej zdobędziesz polubień i udostępnień, tym lepiej będzie prosperować Twoja strona. Każdy lajk jest kolejnym krokiem do osiągnięcia sukcesu.

Założenie fanpage na Facebooku jest doskonałym sposobem na promocję na miarę naszych czasów. Fanpage na portalu społecznościowym pozwoli w szybki sposób rozwinąć Twoją firmę oraz zaprezentować ofertę na szeroką skalę.