Prowadzenie fanpage a outsourcing

Prowadzenie fanpage a outsourcing


XXI wiek przyniósł ze sobą wiele udogodnień w postaci nowych mediów. Całe życie społeczne przeniosło się na ogólnodostępne strony internetowe, dzięki czemu każdy z nas ma nieograniczony wgląd do informacji, różnego rodzaju wydarzeń oraz reklam. Za pomocą jednego kliknięcia dowiesz się o eventach, imprezach i sensacjach z całego świata. Zmiany jakie nastąpiły wpłynęły na każdy element życia, w tym na reklamy.


Atrakcyjność, jaka cechuje zjawisko nowych mediów, powoduje iż większość firm stawia na marketing internetowy i tworzy fanpage na różnego rodzaju portalach społecznościowych. W tej dziedzinie niepodzielnie rządzi Facebook - 15 milionów polskich użytkowników nie może się mylić. Wielkie, znane koncerny oraz małe, rozwijające się placówki prowadzą swoje strony, dzięki czemu w łatwy i szybki, a przede wszystkim darmowy sposób zwiększają liczbę fanów, a co za tym idzie zaufanie marki oraz swoje profity. 


Sam fanpage nie jest jednak samoistnym i pewnym kluczem do sukcesu. Dopiero jego kompetentne i odpowiedzialne prowadzenie skutkuje zyskami oraz wymiernym efektem końcowym. Właśnie dlatego firmy zatrudniają doświadczone osoby, które wiedzą w jaki sposób wykorzystać wszystkie cechy i możliwości portali społecznościowych. Mogą to zrobić stawiając na wewnętrzną grupę członków danej organizacji albo powierzyć zadanie osobom niepowiązanym z zewnątrz. 


Rozwijający się w Polsce outsourcing usług jest dowodem na to, iż większą popularnością cieszy się ten drugi sposób. Dlaczego tak jest i po co w ogóle korzystać z usług marketingu zewnętrznego?


Po pierwsze, prowadzenie fanpage wymaga przeszkolenia personelu firmy. Dobrze wykształcona grupa ludzi to pierwszy krok do sukcesu. Niestety postawienie tego pierwszego kroku jest znacznie dłuższe i droższe niż mogłoby się wydawać. Dla rozwijającej się firmy, której zależy na czasie bardziej uzasadnioną ekonomicznie czynnością jest outsourcing.


Powierzenie firmowego fanpage w ręce osoby z zewnątrz to gwarancja stałego przyrostu fanów, i jak już wcześniej wspomniałem, wymiernych korzyści w postaci zysków. Konsekwentne monitorowanie sytuacji na stronie internetowej i ciągły kontakt z lubiącymi nasz fanpage powodują, iż firma jest bardziej otwarta, a potencjalni klienci czują, że są potrzebni i stanowią społeczność. Tworzy się grupa ludzi połączonych przez to samo miejsce, czas i nazwę. Dzięki temu placówka w szybki sposób znajduje nowych zainteresowanych, a grono „lajkowiczów” i faktycznych nabywców usług bądź towarów zwiększa się. 


Małe firmy nie są w stanie utworzyć ze swoich pracowników grupy, która miałaby sprawować pieczę nad stroną internetową i zarządzać nią w efektywny sposób. Profesjonalne prowadzenie fanpage wymaga pieczołowitości i czasu, a osoba, która miałaby połączyć dotychczasowe obowiązki z nowymi, nie robiłaby tego w sposób rzetelny i kompetentny. Dlatego właśnie pomoc z zewnątrz jest tak potrzebna, gdyż nie odwraca uwagi personelu od aktualnych czynności. Każdy zajmuję się swoją pracą i wykonuje ją w sposób profesjonalny. 


Poszerzanie fachowej wiedzy w zakresie reklamy jest nieodzowną częścią pracy marketingowca, dzięki niej jest on w stanie dobrać odpowiednie narzędzia, dostosować je do grupy odbiorców i w precyzyjny sposób zorganizować plan reklamowy. Sukces jaki odniesie pracując w firmie, będzie jego własnym, prywatnym zwycięstwem, dlatego właśnie można obdarzyć go zaufaniem.


Pod uwagę można również wziąć fakt, iż osoba zajmująca się marketingiem z zewnątrz jest bardziej wszechstronna. Stawia zarówno na sprawdzone sposoby, z poprzednich zadań, jak i na te nowe, oryginalne, które dobierze adekwatnie do działalności jaką zajmuje się firma. Prowadzenie fanpage potencjalnie może wydawać się łatwą i przyjemną pracą. Niestety w dobie cyfryzacji wszystko zmienia się w zastraszającym tempie, a konkurencja nie śpi. Osoba musi w szybki sposób reagować na to, co dzieje się na stronach innych firm, śledzić trendy i aktualizować dane na stronie w taki sposób, aby cały czas informacja była w obiegu. Można to osiągnąć stawiając na człowieka, który zna się na swoim fachu i poświęci się zleceniu. 


Najważniejszą rzeczą dla firmy jest dobra i przynosząca korzyści reklama. Od ulotek po Internet, bez niej żadna z wielkich firm nie osiągnęłaby dzisiejszego statusu. Bardzo często za sukcesem stoi grupa ludzi bądź jedna osoba, która pierwotnie nie była związana w żaden sposób z biznesem. Osoba z zewnątrz wnosi do firmy świeżość oraz pomysły i działania, które mogą okazać się trafnymi. 


Dlatego właśnie warto postawić na kogoś spoza organizacji. Każdy może prowadzić fanpage, ale nie każdy zdaje sobie sprawę, jak ważnym narzędziem jest portal społecznościowy i jakie korzyści może przynieść. Nowe media są najważniejszym punktem w świecie reklamy, ale nie każdy przecież idzie z duchem czasu. Osoba otwierająca małą działalność nie musi znać nowoczesnych technologii, które mogą przydać się w pracy. 


Zatrudnienie osób z zewnątrz do prowadzenia firmowego fanpage jest pomysłem bezpiecznym oraz opłacalnym