Kiedy fanpage na Facebooku to za mało – blog firmowy

Kiedy fanpage na Facebooku to za mało – blog firmowy

Posty publikowane na Facebooku mają swoje plusy i minusy – potencjalnie ogromny zasięg, który pozwalają budować równoważą niewielką zawartością. Kiedy pojawia się potrzeba napisania dłuższego artykułu, z pomocą przychodzą blogi firmowe.

Zasada „content is king” od dłuższego czasu dotyczy też nowych mediów. Tworząc bloga firmowego, stawiamy na nią szczególny nacisk – jego targetem będą bowiem odbiorcy poszykujący treści bardziej profesjonalnych niż te, które publikuje się na Facebook’u. Dobrze działający blog firmowy charakteryzujący się dużą częstotliwością rzeczowych wpisów pozwoli wyróżnić firmę na tle konkurencji. Połączenie go z marketingiem stosowanym w mediach społecznościowych pozwala na poszrzenie zasięgów i zbudowanie nowej platformy komunikacyjnej poprzez zespolenie z systemami komentarzy takimi jak np. popularny w nowych mediach Disqus.

Tworzenie bloga firmowego zapewnia dziś uprzywilejowaną na rynku pozycję – pokazuje firmę w roli eksperckiej, nie tylko jako biernego wykonawcę czynności powiązanych z profilem firmy, ale również jako profesjonalnego twórcę treści.

Trzeba jednak pamiętać, iż blog tego typu nie jest tubą propagandową – kwestie reklamowania działalności, czy bardziej dosłownego marketingu, należy pozostawić w zakresie strony firmowej czy Facebooka. Mimo to publikowanie na nim treści powiązanych z branżą, takich jak ciekawe badania czy analizy rynkowe, pozwoli na zgromadzienie nowej sieci kontaktów – dobry content przyciąga konsumentów bardziej niż reklama z góry nastaiwiona na zysk czy kampanie na fanpage Facebooka.

Najmocniejszą stroną blogów firmowych jest jednak pozycjonowanie – strona internetowa firmy czy fanpage to coś, co nieczęsto skłania odbiorcę do dyskusji. W nowych mediach to właśnie relacja na linii nadawca – odbiorca jest najażniejsza, szczególnie, że posiada ona wymierne zalety: nasza pozycja w Google zależna jest bowiem między innymi od ilości prowadzących na stronę linków. Jasnym jest, że internauci chętniej będą umieszczać na forach artykuły zajmujące się ciekawą tematyką, niż kampanie reklamowe.

Warto pamiętać, że czytelnicy blogów to najczęściej liderzy opinii, którzy charakteryzują się chęcią promowania interesujących informacji, tak by przebijały się do ogólnej świadomości. Dlatego każda firma, która zbudowała już grupę odbiorców w mediach społecznościowych powinna poważnie rozważyć założenie firmowego bloga – wymaga on sporo pracy i specjalistycznej wiedzy, ale włożony w niego czas procentuje poprzez szansę na zainteresowanie blogosfery, przyciągnięcie zewnętrznych odbiorców czy lepsze wypozycjonowanie w Google. Jest to narzędzie kluczowe dla marketingu w nowych mediach, zapewniające wrost zasięgu, które świetnie działa w połączeniu z fanpage na Facebooku, Twitterem czy Google+.