Jak od podstaw stworzyć fanpage na Facebooku?

Jak od podstaw stworzyć fanpage na Facebooku?

Bez wątpliwości portal społecznościowy, jakim jest Facebook, szturmem wdarł się niemal do każdej dziedziny naszego życia. Oprócz milionów prywatnych profili osób z całego świata znajdziemy tam również całą masę grup zainteresowań do których możemy dołączyć, aplikacji czy fanpage’y. I właśnie o tych ostatnich opowiemy sobie trochę więcej.

Fanpage pełni znacznie szerszą rolę niż tylko dostarczanie rozrywki. Fanpage to przede wszystkim doskonała forma reklamy i dialogu z Twoimi klientami, zarówno tymi obecnymi jak i potencjalnymi, o których dopiero się starasz. Również koszty prowadzenia konta firmowego/produktu/usługi są relatywnie niższe niż w przypadku korzystania z tradycyjnych form promocji. Trzeba jednak pamiętać, że profil facebookowy to nie wszystko i nie powinien być Twoim jedynym kanałem informacyjnym.

Od czego więc zacząć? W górnym pasku opcji rozwijamy listę, a następnie klikamy pierwszą opcję z góry – „Utwórz stronę”. Zostaniemy automatycznie przeniesieni do kreatora tworzenia fanpage, który pozwoli nam wybrać odpowiednią kategorię fanpage. A wybór jest następujący: lokalna firma lub miejsce, lirma/organizacja lub instytucja, larka lub produkt, artysta/zespół lub osoba publiczna, rozrywka, strona dobroczynnej organizacji non profit lub społeczności.

Kiedy już zdecydujemy się na jedną z kategorii uzupełniamy wszystkie potrzebne dane, zgodnie z podanymi kryteriami. Nadajemy naszemu fanpage nazwę i całość zatwierdzamy – gratulacje, właśnie założyłeś swoją pierwszą stronę na Facebooku 

To jednak dopiero początek całej góry możliwości, jakie oferuje Ci fanpage na portalach społecznościowych. Od samego początku zadbaj o uzupełnienie wszystkich danych niezbędnych do sprawnego kontaktu z Tobą lub Twoją firmą. Stwórz także dokładny opis czym się zajmujesz, bądź jaka jest tematyka Twojego profilu. Nie zapomnij więc o takich elementach, jak: adres e-mail, numer telefonu, adres twojej strony internetowej oraz dokładny adres geolokalizacyjny (możesz skorzystać także z map lokalizacyjnych Google co bardzo ułatwi dojazd twoim klientom).

Branża social media w dużej mierze polega również na grze obrazem. Zadbaj więc o odpowiednią oprawę graficzną twojego fanpage – zdjęcie profilowe oraz grafika w tle niech nawiązują do branży, którą się zajmujesz. Masz już adres swojej strony internetowej podany na fanpage, to samo zrób więc na stronie www i wstaw tam odnośnik do profilu na Facebooku. Pozostaje Ci jeszcze pozyskanie pierwszych fanów, którzy dzięki swojej aktywności pomogą Ci rozwinąć działalność online. W tym celu zaproś swoich znajomych do polubienia fanpage i niech się dzieje… Więcej informacji o pozyskiwaniu fanów znajdziesz w kolejnym wpisie na blogu.