Dlaczego zasięg fanpage na Facebooku maleje – jak sobie z tym poradzić?

Dlaczego zasięg fanpage na Facebooku maleje – jak sobie z tym poradzić?

Portal społecznościowy Marka Zuckerberga powstał w 2004 roku, a obecnie zrzesza ponad miliard użytkowników z całego świata.

Każdego dnia na Facebooku zamieszczane są miliony treści różnego typu, co skutkuje ogromnym tłokiem i małą szansą na to, że zostanie się zauważonym w gąszczu innych postów. Z roku na rok zasięg zamieszczanych przez nas postów maleje i przegrywamy konkurencję o widza z treściami promowanymi. Co zrobić, aby dać się zauważyć wśród gigantów?

Możliwości jest kilka i warto wybrać taką, która najlepiej pasować będzie do naszej branży. Przede wszystkim trzeba zadbać, aby prowadzenie fanpage było systematyczne w oparciu o zaplanowane działania. Social media to bardzo rozbudowana struktura, więc bez dokładnego planu nie osiągniemy pożądanych wyników.

W ramach krótkiego poradnika podrzucimy Ci kilka cennych wskazówek:

• staraj się nie dodawać suchej treści, wzbogać post ciekawą grafiką/linkiem,

• kontroluj ruch na stronie, fanpage nie powinien żyć własnym życiem,
• angażuj swoich fanów, interakcja z ludźmi to podstawa rozwoju Twojego fanpage,

• reklamuj się – przeznacz część funduszy na rozreklamowanie swojego profilu na Facebooku – pozwoli to wybić się Twojemu fanpage spośród konkurencji,

• promuj poszczególne posty – postaraj się aby najważniejsze treści dotarły do jak najszerszej grupy odbiorców,

• powiąż treści z Twojej strony internetowej ze stroną na Facebooku, niech fanpage będzie uzupełnieniem strony www i jednym z głównych kanałów komunikacji z klientem.

Nowoczesny marketing internetowy to klucz do sukcesu Twojej firmy, marki czy nowo powstałego produktu. Odpowiednio prowadzony fanpage na Facebooku zapewni Ci sprawny kontakt z klientem, zarówno obecnym jak i tym potencjalnym.