Cztery największe błędy podczas prowadzenia konkursów

Cztery największe błędy podczas prowadzenia konkursów

W momencie, gdy na naszym fanpage gromadzi się już parę setek wiernych (a przynajmniej aktywnych) fanów, następuje chwila, gdy trzeba tę rzeszę odbiorców czymś zachęcić do dalszej aktywności. Oczywiście ważny jest angażujący content w postaci ciekawych i zachęcających postów, jednakże nie oszukujmy się, każdy dobrze prowadzony profil również będzie je posiadał. Trzeba czymś zabłysnąć i tym czymś w większości przypadków są prowadzone przez nas konkursy. Problem w tym, że jak każde działanie i tutaj mogą pojawić się błędy, potknięcia oraz katastrofy. Dziś mamy dla Was cztery najczestsze błędy, pojawiające się przy tworzeniu konkursów.

1. Brak promocji

Częsty problem, szczególnie gdy prowadzeniem profilu zajmuje się osoba nieobeznana w arkanach promocji w mediach społecznościowych. Są fajne nagrody, jest interesujący pomysł, ale w konkursie ostatecznie udział bierze garstka osób lub co gorsza, trzeba namawiać znajomych do udziału, by uniknąć kompromitacji. W większości wypadków taki stan rzeczy jest efektem niedostatecznej lub zerowej promocji naszej akcji. Jeśli inwestujemy czas i pieniądze, nie możemy sobie pozwolić na podobne zaniedbania. Facebook oferuje odpowiednie narzędzia, które równie dobrze nadają się do pozyskiwania fanów, promowania postów, jak i do znalezienia ludzi, którzy z chęcią wezmą udział w naszym konkursie.

2. Nieodpowiednia grafika w poście konkursowym

Jeśli już chcemy promować nasz konkurs, to musimy być świadomi, że serwis Facebook posiada pewne reguły. Między innymi te dotyczące promocji postów. Jeśli na grafice znajduje się za dużo tekstu, to zostanie ona zwyczajnie odrzucona. Dlatego rozpoczynając konkurs, warto pamiętać, że obrazek czy zdjęcie mają przyciągać wzrok, zainteresować. Nie jest w żadnym wypadku elementem, który wykorzystujemy do przekazania całości informacji o konkursie naszym potencjalnym uczestnikom. Błąd wynika głównie z wzorowania się na plakatach i billboardach, jakie codziennie mijamy na zakupach w galeriach handlowych. Trzeba jednak pamiętać, że w odróżnieniu od wnętrz sklepów czy poboczy dróg, Facebook posiada jeszcze pola tekstowe, które możemy swobodnie uzupełnić.

3. Nagrody niezwiązane z fanpage

Ważne jest, by wiedzieć, po co w ogóle robimy konkurs. Naszym celem nie jest zaopatrywanie naszych fanów w przypadkowe gadżety. Nie jest nim też wydawanie majątku na drogie nagrody, te przyciągają ludzi, którzy niejako zawodowo zajmują się udziałem w podobnych akcjach i nie przysporzą nam oni na dłuższą metę aktywności. Nagrody powinny być związane z naszą działalnością, by przy okazji uszczęśliwienia fanów, promować usługi i produkty. Mogą to być ciekawe gadżety, chociaż równie miłym upominkiem, w dodatku o wiele mniej kłopotliwym, jest kupon podarunkowy, bądź rabat.

4. Forma konkursu niezgodna z regulaminem

Pomijając fakt, że konkurs oparty na zasadzie „polub i udostępnij” można przeliczyć na konkretne liczby, co pozwala łatwiej ocenić efekty promocji. Jest to jednak dość ryzykowne posunięcie. W regulaminie serwisu Facebook jasno stoi, że tego typu konkursy są niezgodne z regulaminem, przez co nasz plan pozyskania nowych fanów może wypalić nam w twarz. W dodatku jest to forma, która jest bardzo podatna na przekłamania. Osoby z dużą ilością znajomych będą ich zachęcać do pomocy, przez co inni uczestnicy mogą poczuć się oszukani, co z kolei w prostej drodze prowadzi do ich zniechęcenia i… mniejszej aktywności.